Skip to content

Delhaize wil plantaardig aanbod verdubbelen tegen 2025

De Belgische supermarktketen Delhaize wil zijn plant-based productaanbod bestaande uit vlees- en zuivelvervangers verdubbelen tegen 2025.

Updated on:
Nieuws
Retail
Delhaize valt, net als Albert Heijn, onder Ahold Delhaize. Albert Heijn maakte eerder dit jaar al bekend het vega(n) assortiment uit te willen breiden. - Foto: ANP premium

Delhaize valt, net als Albert Heijn, onder Ahold Delhaize. Albert Heijn maakte eerder dit jaar al bekend het vega(n) assortiment uit te willen breiden. - Foto: ANP

Het aanbod vlees- en zuivelvervangers bij Delhaize behelst nu zo’n 400 producten. Dit moet in drie jaar tijd verdubbelen.

De Belgische supermarktketen Delhaize wil zijn plant-based productaanbod bestaande uit vlees- en zuivelvervangers verdubbelen tegen 2025. Dat doet het bedrijf omdat het een voortrekkersrol wil vervullen in het toegankelijker maken van dit aanbod. Delhaize wil zijn ‘klanten nog meer vertrouwd maken met vlees- en zuivelvervangers’.

Het aanbod vlees- en zuivelvervangers bij de keten behelst nu zo’n 400 producten. In dit segment wil de supermarkt ‘een versnelling hoger schakelen’. Over drie jaar moet dat aanbod bestaan uit meer dan 800 producten. Het assortiment groenten, fruit, noten, zaden en peulvruchten bestaat uit zo’n 3.000 producten.

Massale shift naar plant-based voeding

“Wij verwachten een massale shift naar plant-based voeding”, zegt Roel Dekelver, directeur communicatie. “Delhaize wil daarom nu al een revolutie ontketenen in het hoofd van zijn klanten. Uiteraard kunnen onze klanten zelf bepalen wat ze kopen, maar wij willen hen enthousiasmeren voor duurzame, plant-based producten. Door het aanbod te vergroten en het duidelijker zichtbaar te maken in de winkel willen we de stap naar dat gamma laagdrempeliger maken, omdat we goed beseffen dat er misschien nog wat drempels zijn. Mensen zijn nog niet altijd vertrouwd met de smaak en de textuur. Of denken ten onrechte dat het heel duur is.”

De supermarkt wil zijn consumenten overtuigen meer plant-based te kopen, maar ook inspireren door plantaardige alternatieven aan te bieden voor de meer bekende gerechten. Ook wil het een ‘heel aantal recepten’ creëren op basis van plantaardige producten.

Veel innovatie

Delhaize verwacht de komende jaren veel innovatie binnen de plant-based producten. Daardoor zal de beschikbaarheid toenemen. Daarvoor werkt de supermarkt samen met producenten.

Delhaize valt, net als Albert Heijn, onder Ahold Delhaize. Albert Heijn maakte eerder dit jaar al bekend het vega(n) assortiment uit te willen breiden naar meer dan 1.000 producten.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Carolien Kloosterman
Carolien Kloosterman

Voormalig redacteur