Skip to content

Deze 4 strategieën gebruiken supermarkten voor hybride vlees

Om de eiwitdoelstellingen te halen kijken steeds meer supermarkten naar de kansen die hybride vlees biedt. Deze 4 strategieën passen zij daarbij toe.

Updated on:
Analyse
Retail
Afbeelding premium

Supermarkten hebben elk een andere aanpak om hybride vlees te verkopen. Foto's: bewerking Eiwit Trends

Om de eiwitdoelstellingen te halen kijken steeds meer supermarkten naar de kansen die hybride vlees biedt. Minder vlees in vlees verkopen is immers een makkelijke manier om veel impact te maken. De Nederlandse supermarkten houden hier andere strategieën op na. In dit artikel lichten we de verschillende aanpakken uit.

Veel vlees eten heeft impact op het milieu, klimaat en gezondheid. De Gezondheidsraad rekende uit dat een verschuiving naar 60% plantaardige eiwitten de milieu-impact van voeding met een kwart verlaagt. Op dit moment ligt de verhouding nog op 57% dierlijk en 43% plantaardig. Vrijwel alle supermarkten hebben zich aan doelen gecommitteerd om meer plantaardige eiwitten te verkopen. Het blijkt nog lastig om meer plantaardige producten aan de man te krijgen, dus supermarkten zetten in op een andere strategie: minder vlees verkopen door er plantaardige eiwitten aan toe te voegen. Maar de ene supermarkt is de ander niet en er zijn grote verschillen in de aanpak.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur