Foto: ANP
DSM en non-profit Foundation Earth gaan samenwerking aan eco-labels voor voedingsproducten. Bedrijven die zich aansluiten bij Foundation Earth kunnen gebruik maken van de DSM Sustell Service om de impact van dierlijke producten op het milieu te meten en te verbeteren.
Duurzaamheidslabel geeft inzicht
Foundation Earth is bezig met de ontwikkeling van een methode om voeding een eco-label te geven. Hiermee wil de organisatie voedingsfabrikanten inzicht geven in het verbeteren van duurzaamheid en consumenten ondersteunen in het maken van bewuste keuzes. Het label (A+ tot G) wordt gebaseerd de gehele toeleveringsketen en data. Op dit moment lopen twee pilots over scoringsmethodes. Dit moet uiteindelijk leiden tot een systeem dat aansluit bij de EU Product Environmental Footprint richtlijnen. Nestlé, Lidl en Unilever zijn al aangesloten bij Foundation Earth. Johannes Weber van Nestlé vertelde eerder al dat hij hoopt dat dit project ertoe leidt dat er beter gecommuniceerd gaat worden over de milieu-impact van producten.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp