Skip to content

DSM en Foundation Earth werken samen aan eco-scores

DSM en non-profit Foundation Earth gaan samenwerking aan eco-labels voor voedingsproducten. Bedrijven die zich aansluiten bij Foundation Earth kunnen gebruik maken van de DSM Sustell Service om de impact van dierlijke producten op het milieu te meten en te verbeteren.

DSM Foundation Earth premium

Foto: ANP

DSM en non-profit Foundation Earth gaan samenwerking aan eco-labels voor voedingsproducten. Bedrijven die zich aansluiten bij Foundation Earth kunnen gebruik maken van de DSM Sustell Service om de impact van dierlijke producten op het milieu te meten en te verbeteren.

DSM wordt onderdeel van de expertgroep van Foundation Earth en zal Life Cycle Assessments (LCA) gaan afnemen bij bedrijven die onderdeel willen worden van de organisatie. DSM zal zich met name focussen op dierlijke producten zoals eieren, melk, vis en vlees. In het expertpanel zijn ook Blonk Consultants en Deutsches Institut für Lebensmitteltechnik (DIL) vertegenwoordigd.

Duurzaamheidslabel geeft inzicht

Foundation Earth is bezig met de ontwikkeling van een methode om voeding een eco-label te geven. Hiermee wil de organisatie voedingsfabrikanten inzicht geven in het verbeteren van duurzaamheid en consumenten ondersteunen in het maken van bewuste keuzes. Het label (A+ tot G) wordt gebaseerd de gehele toeleveringsketen en data. Op dit moment lopen twee pilots over scoringsmethodes. Dit moet uiteindelijk leiden tot een systeem dat aansluit bij de EU Product Environmental Footprint richtlijnen. Nestlé, Lidl en Unilever zijn al aangesloten bij Foundation Earth. Johannes Weber van Nestlé vertelde eerder al dat hij hoopt dat dit project ertoe leidt dat er beter gecommuniceerd gaat worden over de milieu-impact van producten.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur