Nomad Foods, eigenaar van Iglo, draaide een jaaromzet van € 3,12 miljard. - Foto: ANP
In dit artikel
Nomad Foods, specialist in diepvriesproducten en eigenaar van Iglo, heeft de operationele kosten vorig jaar met 7% teruggedrongen naar omgerekend â¬Â 405 miljoen.
Het Britse bedrijf schrijft dat toe aan een daling van de advertentie- en promotiekosten, alsmede van de indirecte kosten.
Nomad Foods draaide een jaaromzet van â¬Â 3,12 miljard, een stijging met 3,6%. De vergelijkbare verkopen daalden echter met 2,1%, onder meer door lagere prijzen. Onder de streep kwam een winst uit de bus van â¬Â 217 miljoen wat een kwart lager is dan in 2020.
Consolideren winst
De Belgische topman Stéfan Descheermaker wijst er wel op dat de aangepaste brutowinst 4% hoger uitkwam: âWe rapporteren sterke operationele en financiële prestaties en een vijfde achtereenvolgende jaar van groei. We hebben ons gefocust op het consolideren van de winst bij de consument door productinnovatie en gerichte promotie, terwijl we ervoor hebben gezorgd dat de leveringsketen aan zijn doel beantwoordt door uitbreiding van de capaciteit en efficiëntie programmaâs.â
Doorgaan op acquisitiepad
Nomad Foods is ook in 2021 doorgegaan op het acquisitiepad. Zo werd het eerste verworven Findus Switzerland geïntegreerd en het in Oost-Europa actieve diepvriesbedrijf Fortenova ingelijfd. âWe hebben er alle vertrouwen in dat ons bedrijf goed gepositioneerd is om het groeipatroon in 2022 en daarna voort te zettenâ, aldus het jaarbericht.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst