Skip to content

Europese promotiecampagne voor kip gelanceerd

Updated on:
Nieuws
Retail
Foto: Bert Jansen

Foto: Bert Jansen

De Europese pluimveeorganisatie Avec lanceert deze maand een Europa-brede promotiecampagne voor pluimveevlees.

Hiermee wil de pluimveeorganisatie de hoge kwaliteit van pluimveevlees van Europese bodem onder de aandacht brengen. Dit gebeurt onder de slogan: ‘Enjoy, it’s from Europe’.

Vijf nationale pluimveeorganisaties

Avec heeft de campagne opgezet samen met vijf nationale pluimveeorganisaties, waaronder Nepluvi uit Nederland. Nepluvi laat weten dat de pluimveeorganisaties zich verenigd hebben om te laten zien hoe de Europese pluimveesector zich heeft otwikkeld en waarom gevogelte voor iedereen een lekkere en goede aanvulling op een gevarieerd dieet is.

Grotendeels gefinancierd door de Europese Unie

Naast Nepluvi doen ook pluimveeorganisaties uit Frankrijk, Duitsland, Italië en Polen mee aan de campagne. Deze wordt grotendeels gefinancierd door de Europese Unie, die € 4,4 miljoen beschikbaar heeft gesteld voor de twee jaar durende campagne.

Garanties en regels op website

Vorige week hebben de organisaties samen een website gelanceerd (beschikbaar in de talen van alle deelnemende landen), met name gericht op de consument. Hierop staat informatie over hoe kippen gehouden worden, maar ook allerlei tips om kip te bereiden en recepten. Daarnaast wordt aangegeven welke garanties kip van Europese bodem biedt, door de gezamenlijke regels die voor de hele EU gelden.

Andere delen kip consumeren

Avec laat weten dat er verder onder meer een social media-campagne gaat volgen, evenals advertenties en evenementen. “Onze producten worden zeer gewaardeerd door Europese burgers en blijven in populariteit groeien. Ons idee is om hen te informeren over de verbeteringen die de sector de afgelopen jaren heeft gerealiseerd”, legt Birthe Steenberg, secretaris-generaal van Avec, uit. Naast de nadruk op de Europese herkomst, wil de campagne consumenten onder meer ook inspireren om andere delen van een kip te gaan consumeren.

Snel delen