Naar eigen zeggen heeft het merk een marktaandeel van 73% in Surinaamse producten. Foto: Canva
In dit artikel
Voedselfabrikant Faja Lobi groeit snel en start daarom een sharefundingactie om de naamsbekendheid te vergroten. Daarnaast heeft het merk een plek verworven in de schappen van Albert Heijn.
Faja Lobi wil met de groei de Surinaamse keuken naar nog meer consumenten brengen. Op dit moment zijn hun producten al te vinden in ruim 1.500 toko’s, maar vanaf nu zijn de producten ook te vinden bij lands grootste supermarkten. Eerder lagen de producten ook al in de schappen van Dirk, Plus en Jumbo. Het bedrijf verwacht dat de vraag naar producten uit de Surinaamse keuken alleen maar toenemen. Naar eigen zeggen heeft het merk een marktaandeel van 73% in Surinaamse producten.
Sharefunding
Om de snelle groei te bekostigen start het bedrijf een sharefunding om de naamsbekendheid te vergroten. Faja Lobi hoopt in vier investeringsrondes een bedrag van € 1 miljoen binnen te halen. Investeerders kunnen voor € 100 instappen in het bedrijf. Jay Laigsingh, oprichter en eigenaar van Faja Lobi: “Het is mijn droom om samen met onze community te groeien. Ik zie het al voor me: duizenden familieleden die samen 1.000.000 euro investeren en bouwen aan een gepassioneerd familiebedrijf met familieleden in heel Nederland.”
Surinaamse inspiratie
Faja Lobi produceert sinds 1986 Surinaamse producten. Naast voedingsmiddelen is het bedrijf vooral bekend van de website surinaamseten.nl, waar inspiratie wordt gedeeld voor Surinaamse gerechten.