Skip to content

Falafel: van streetfood naar veelzijdig hoofdingrediënt

Consumenten zoeken naar minder bewerkte plantaardige opties. Producenten van falafel spelen daarop in. Wat zijn de succesfactoren van dit product?

falafel premium

Falafel wordt veel gebruikt in snelle gerechten, zoals wraps, pitabroodjes en salade. Foto: Vivera

Falafel is al eeuwen een geliefd gerecht, maar krijgt nu een hernieuwde focus. Consumenten zoeken naar herkenbare en minder bewerkte plantaardige opties en producenten spelen daarop in. Wat zijn de succesfactoren richting de toekomst?

Mita Foods biedt authentieke falafel van kikkererwten. “Kikkererwten vormen een bron van eiwit. Dat sluit aan bij de wens van de consument om smaakvolle producten vol proteïne”, zegt Mischa Tabacznik. “We surfen echter niet mee om de huidige vleesvervangerhype. Falafel bestaat al honderden jaren. We zetten onze falafel niet weg als een alternatief voor vlees, maar als een ontzettend lekker product.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur