Flevo Campus lanceert vrijdag 9 september het merk FC Lokaal in supermarkten in Almere. Met het merk wil Flevo Campus onderzoeken hoe consumenten zelf invloed uitoefenen op het supermarktaanbod.
De producten worden gemaakt met grondstoffen uit Flevoland. De eerste voedingsmiddelen onder de FC Lokaal-vlag zijn ice-tea en chutney. De onderzoekers vroegen de inwoners in Almere naar hun voorkeuren voor eten en drinken. Daaruit bleek dat Almeerders hun dorst graag lessen met ice-tea. FC Lokaal koos ook juist voor deze producten omdat ze vaak als exotisch worden gezien. âDe producten van FC Lokaal starten en eindigen bij de Almeerderâ, aldus projectleider Thera van Heuveln van Flevo Campus . âDat betekent dat ze worden ontwikkeld vanuit de vraag van Almeerse consumenten, gemaakt worden met Flevolandse producten en worden verkocht in samenwerking met lokale ondernemers.â
Gezond, duurzaam en lokaal
FC Lokaal komt voort uit het project âDe supermarkt van de toekomstâ. In dit project wordt gekeken welke wensen consumenten hebben in de toekomst, hoe zij invloed uitoefenen op het supermarktschap en producten en hoe voedingsmiddelen hierop in kunnen spelen. De onderzoekers van de Flevo Campus verwachten dat themaâs als gezond, duurzaam en lokaal een grotere rol gaan spelen in de wens van consumenten.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst