Foto: Canva
In dit artikel
Nederlanders bestellen vooral veel snacks bij flitsbezorgers, blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau MeMo².
Inzicht bepaald grootste
Het is voor flitsbezorgers belangrijk om inzicht te hebben in welke producten het best verkopen, maar ook welke potentieel goed verkopende producten zullen worden, volgens het onderzoeksbureau. Ook wie deze producten koopt is belangrijk. Met deze informatie kunnen ze campagnes loslaten en daarmee gericht adverteren met producten die relevant zijn voor de hoofddoelgroep. Volgens het onderzoeksbureau zal de grootste flitsbezorger degene zijn die het best vroegtijdig kan identificeren welke groepen veel potentieel hebben. De avond is nog steeds het populairste bestelmoment, maar er zijn wel verschillen in leeftijd en situatie. Zo bestellen millennials voornamelijk in de avond (61%), alleenstaande in het weekend (28%) en 65-plusser bestellen het vaakst tussen de middag (46%).Drukte vermijden
Volgens het onderzoek zijn er grofweg drie redenen om de flitsbezorger in te schakelen. De grootste hiervan is drukte. Voor 43% is een overvolle supermarkt de reden om de boodschappen te bezorgen. Vooral onder hoogopgeleide jongeren is dit de hoofdreden (67%). Voor 39% van de ondervraagden geldt dat zij een flitsbezorger inschakelen wanneer zij een ingrediënt vergeten zijn. Als laatste reden wordt ziekte genoemd. 31% van de ondervraagden geeft aan dat zij boodschappen thuis laten bezorgen als zij last hebben van griep, verkoudheid of andere gezondheidsklachten.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst