PLUS krijgt de waardering van de jury, doordat zij het afgelopen jaar bezig zijn geweest met het overstappen op biologisch voor hun zuivelhuismerk. Foto: Koos Groenewold
In dit artikel
Foodbedrijven zijn goed vertegenwoordigd als winnaars van de vakprijs Sustainable Brand Index (SBI) Initiatief van het Jaar.
Biologische zuivel
PLUS krijgt de waardering van de jury, doordat zij het afgelopen jaar bezig zijn geweest met het overstappen op biologisch voor hun zuivelhuismerk. Zij zijn al overgestapt met hun dagverse melk, karnemelk en yoghurt (magere, halfvolle en volle). Marlijn Simons van PLUS: âEen moedig besluit om van biologisch de standaard te maken.â PLUS eindigde in volledige ranking op de 35ste plaats. Albert Heijn werd door consumenten als de meest duurzaam bevonden in de categorie supermarkten.Plantaardige kebab
Karma Kebab gaat met de tweede prijs naar huis, omdat zij Nederlanders willen verleiden tot minder vleesconsumptie met producten van Nederlandse groenten. Zij maken van een vette snack een plantaardig alternatief. âWij zijn begonnen als foodtruck, maar door de pandemie hebben wij ook meer in de retail gedaan. Ons hart ligt op festivals, maar het aankomende jaar willen we ook meer mensen in de retail kennis laten maken met ons vega kebabâ, vertelt oprichter Hidde Stolwijk tijdens de bekendmaking. De winnaars volgens de vakjury is Renewebal, een bedrijf dat tennisballen recyclet.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp