Foto: ANP
In dit artikel
De Franse supermarkt Casino start in vier filialen een proef met het bij elkaar zetten van alle plantaardige producten.
De Franse supermarkt Casino neemt in vier filialen een proef met het bij elkaar zetten van alle plantaardige producten. In eerste instantie worden in die âvegetarische hoekâ rond de 500 producten aangeboden waaronder een aantal die alleen bij Casino verkrijgbaar is. De pilot betreft hypermarkten in Aix-en-Provence en Montpellier en supermarkten in Parijs en Saint-Etienne.
Noviteiten op plantaardig gebied
âZoals biologisch vijf jaar geleden laat plantaardig nu een sterke ontwikkeling zien. De markt bevindt zich nog in een pril stadium, maar het is onze ambitie om vanaf het begin een pionierspositie in te nemen. We staan open voor alle mogelijkheden waarmee we kunnen beantwoorden aan de consumptiewensen van onze klantenâ, zegt directeur aanbod Latifa Moutai in vakblad LSA. Haar team zoekt bijvoorbeeld op sociale media ook voortdurend naar nieuwe start-ups en andere aanbieders van noviteiten op plantaardig gebied.
Nieuwe klanten aantrekken
Casino is naar eigen zeggen ook de eerste verkoper van producten van het Amerikaanse Beyond Meat in Europa. Daarnaast voert de retailer exclusief producten van het Britse merk Strong Roots. Daarnaast komen in de vegetarische hoek andere vlees- en zuivelvervangers, snack-producten, pizzaâs en kant-en-klaar maaltijden. Moutai: âVegetarisch is een hefboom om nieuwe klanten aan te trekken, daarom willen we ook snel doorgaan.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst