Tajine Bites. - Foto: Salomon FoodWorld
In dit artikel
Door het groeiende gezondheidsbewustzijn neemt ook de vraag naar plantaardige producten en vleesalternatieven snel toe. Het resultaat is een gestaag groeiende verscheidenheid aan plantaardige snacks. Daarbij hebben de vleesalternatieven de afgelopen jaren een sterke inhaalslag gemaakt.
Remco Kerssens van Salomon FoodWorld ziet twee belangrijke ontwikkelingen: groeiend gezondheidsbewustzijn bij consumenten/gasten, wat leidt tot een grotere vraag, en een gestaag groeiende verscheidenheid aan plantaardige snacks op de markt. âDe markt is verdeeld in vleesalternatieven en plantaardige producten. Als je bijvoorbeeld naar het vegetarische en veganistische burgersegment kijkt, is de absolute omzet sinds 2019 verdubbeld. De verhouding tussen plantaardige producten en vleesalternatieven is inmiddels 50:50. Daarbij hebben we vleesalternatieven de afgelopen jaren een sterke inhaalslag gemaakt, maar beide segmenten zijn evenzeer groeiende pijlers.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp