Skip to content

Groei en innovatie in de markt van plantaardige snacks

De verscheidenheid aan plantaardige snacks groeit gestaag. Daarbij hebben de vleesalternatieven de afgelopen jaren een sterke inhaalslag gemaakt.

Updated on:
Business
Achtergrond
Afbeelding premium

Tajine Bites. - Foto: Salomon FoodWorld

Door het groeiende gezondheidsbewustzijn neemt ook de vraag naar plantaardige producten en vleesalternatieven snel toe. Het resultaat is een gestaag groeiende verscheidenheid aan plantaardige snacks. Daarbij hebben de vleesalternatieven de afgelopen jaren een sterke inhaalslag gemaakt.

Remco Kerssens van Salomon FoodWorld ziet twee belangrijke ontwikkelingen: groeiend gezondheidsbewustzijn bij consumenten/gasten, wat leidt tot een grotere vraag, en een gestaag groeiende verscheidenheid aan plantaardige snacks op de markt. “De markt is verdeeld in vleesalternatieven en plantaardige producten. Als je bijvoorbeeld naar het vegetarische en veganistische burgersegment kijkt, is de absolute omzet sinds 2019 verdubbeld. De verhouding tussen plantaardige producten en vleesalternatieven is inmiddels 50:50. Daarbij hebben we vleesalternatieven de afgelopen jaren een sterke inhaalslag gemaakt, maar beide segmenten zijn evenzeer groeiende pijlers.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur