Skip to content

Groei van Duitse plantaardige markt biedt kans voor Nederland

Ondanks dalende Europese verkopen groeit de Duitse plantaardige markt. Welke kansen biedt dat voor Nederlandse bedrijven?

Duitse plantaardige markt premium

Plantaardig schap in Duitse supermarkt Rewe. Foto: Chris Polkamp

In Europese landen lopen de plantaardige verkopen terug. Er is echter een land waar de categorie wél groeit. De Duitse markt is de grootste afzetmarkt voor plantaardige voedingsmiddelen, met een omzet van €2,2 miljard. Wat gebeurt er op die markt en welke interessante trends vinden hun weg naar het supermarktschap?

Wie plantaardige voeding zoekt, kan goed terecht in de Duitse supermarkt. In Nederland liggen de plantaardige worstjes bij de rundervinken en de haverdrank naast de halfvolle melk. In Duitsland pakken ze het echter anders aan. De meeste supermarkten hebben een schap met alle plantaardige producten bij elkaar, een gekoeld en ongekoeld schap. Misschien is dit een belangrijk inzicht, want blijkbaar weet de Duitse consument de producten te vinden.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur