Foto: Canva/ Pixabay
Groupe Bel heeft de 17,5% aandelen van toetjesfabrikant Mont Blanc-Materne MOM die het nog niet bezat gekocht van de oprichter en managers van dat bedrijf.
“De volledige overname biedt een grote aanvulling op onze sectoren- en geografische dekking, met vooral de kans om onze positie in Frankrijk en de VS te versterken,” aldus Groupe Bel.
Langetermijnstrategie
Bel kocht in 2016 al een meerderheid van MOM, fabrikant van desserts van fruit, zuivel en plantaardig onder merken als Materne en Mont-Blanc. Destijds was al overeengekomen dat het kaasbedrijf dit jaar de rest van de aandelen over zou nemen. De verdere inlijving past in de langetermijnstrategie van Bel om zich te versterken in de markt voor gezonde snackproducten en ‘de ontwikkeling van een positief en winstgevend agro-industrieel model te versnellen’.
Na de overname wordt Cécile Béliot, plv directeur van Bel en sterke vrouw binnen dat bedrijf, de algemeen directeur van MOM. Zij zegt zelf: “Groupe Bel en MOM delen dezelfde filosofie, een betere voeding om de levens te veranderen. De overname dient onze ambitie om het voedingsmodel te transformeren en meer verantwoorde producten te bieden.”