Skip to content

HAK lanceert campagne voor belang lokale voeding

HAK heeft een campagne gelanceerd om de consumptie van lokale voeding te stimuleren.

Updated on:
Nieuws
Grondstoffen
Foto: HAK

Foto: HAK

HAK heeft een campagne gelanceerd om de consumptie van lokale voeding te stimuleren.

Kiezen voor lokaal geteelde vollegrondseizoensgroenten is volgens de groentefabrikant vaak beter voor de planeet, de voedingswaarde en de telers en daarom goed voor de consument. HAK teelt vandaag de dag 85% van haar groenten en peulvruchten binnen een straal van 125 kilometer van de fabriek in Giessen in Noord-Brabant.

HAK komt met ‘Veldvinder’

Naast een nieuwe tv-reclame lanceert het groentemerk een ‘Veldvinder’ op zijn website, waarmee de consument kan bekijken waar de groenten van HAK worden geteeld. Op deze website vinden consumenten ook de oogstkalender die overzichtelijk maakt wanneer welke groente wordt gezaaid, groeit en wordt geoogst. Daarnaast worden in de HAK-velden in Nederland een groot aantal ‘Hier groeit HAK’-borden geplaatst, om de herkenning voor de consument te vergroten.

Consumentengedrag in de eiwittransitie: hoe zet je acceptatie om in actie? Die vraag staat centraal op het Eiwit Congres op 13 maart 2025 in Wageningen. Bekijk het programma en de sprekers en reserveer nu je ticket met €50 vroegboekkorting.

Snel delen