Skip to content

Jonge tweeverdieners en alleenstaanden leiden eiwittransitie

De verkoop van vlees- en zuivelvervangers groeit in omzet en volume. Daar zorgen vooral jonge alleenstaanden en tweeverdieners voor.

Afbeelding premium

Foto: Jan Willem Schouten

De verkoop van vlees- en zuivelvervangers neemt toe, zowel in omzet als in volume. Goed nieuws, maar de groei komt vooral door twee gezinstypes: jonge alleenstaanden en tweeverdieners.

De verkoop van plantaardige producten groeit al jaren niet, blijkt uit gegevens van onderzoeksbureau YouGov. Sinds 2020 hangt het omzetaandeel plantaardig in de totale verkopen van supermarkten om de 4,2. Dit terwijl er meer aandacht is gekomen voor plantaardige producten, zoals de introductie van AH Terra bij Albert Heijn en de doelstellingen van supermarkten om plantaardige eiwitten te verkopen.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur