Foto: Jan Willem Schouten
In dit artikel
De verkoop van vlees- en zuivelvervangers neemt toe, zowel in omzet als in volume. Goed nieuws, maar de groei komt vooral door twee gezinstypes: jonge alleenstaanden en tweeverdieners.
De verkoop van plantaardige producten groeit al jaren niet, blijkt uit gegevens van onderzoeksbureau YouGov. Sinds 2020 hangt het omzetaandeel plantaardig in de totale verkopen van supermarkten om de 4,2. Dit terwijl er meer aandacht is gekomen voor plantaardige producten, zoals de introductie van AH Terra bij Albert Heijn en de doelstellingen van supermarkten om plantaardige eiwitten te verkopen.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp