Skip to content

Jumbo blijft verkoop biologische producten stimuleren

Jumbo blijft de verkoop van biologisch, na een succesvol proefproject, voorlopig online stimuleren. Dat meldt Bionext.

Updated on:
Nieuws
Retail
Foto: ANP

Foto: ANP

Supermarktketen Jumbo blijft de verkoop van biologische producten, na een succesvol proefproject, voorlopig online stimuleren. Dat meldt Bionext, de ketenorganisatie voor de biologische sector.

Supermarktketen Jumbo, zuivelcoöperatie Arla Foods, leverancierscoöperatie Eko Holland en Bionext werken met nudges samen om biologische producten meer zichtbaarheid te geven. Met inzet van deze nudges, ofwel subtiele duwtjes in de rug, bracht de keten biologische producten afgelopen zomer op Jumbo.com extra onder de aandacht.

Klant koopt dankzij nudging vaker biologisch

Naast extra zichtbaarheid met banners en inspiratielijstjes stimuleerde Jumbo klanten om vaker biologische producten te kopen. Klanten die kozen voor een biologisch product kregen bij deze verkoopstrategie automatisch suggesties voor andere biologische producten.

Volgens Severine Hennissen, Lead Shopmanager E-commerce bij Jumbo, heeft de strategie geleid tot meer verkopen van biologische producten. Ze geeft aan dat de inzet van nudges mooie inzichten oplevert, maar dat meer testen nodig zijn om erachter te komen hoe de consument geholpen kan worden bij het maken van een keuze voor biologisch.

Proef met nudging onderdeel Europese campagne

Het online proefproject is onderdeel van de Europese consumentencampagne ‘De mooiste boodschap is bio’. Deze heeft als doel consumenten structureel vaker voor biologisch te laten kiezen.

Lees ook: Nudging op winkelvloer kan helpen bij groei naar 15% biologisch

Snel delen