Tofu (en tempeh) wordt in blokken gemaakt. Van daaruit is productontwikkelin mogelijk. Foto: Schouten Europe
In dit artikel
Tempeh en tofu zijn in opkomst. Toch zijn er in de productontwikkeling nog diverse uitdagingen. De grote witte blokken in de supermarkt zien er onaantrekkelijk uit. Consumenten weten niet hoe ze deze moeten bereiden en soja staat ter discussie. Kansen liggen vooral in het gebruik van andere grondstoffen, verschillende typen tofu en convenience-oplossingen.
Zowel tofu en tempeh worden vaak van soja gemaakt. Ć¢ĀĀSoja is een allergeen en heeft niet per se een heel positieve perceptie bij consumentenĆ¢ĀĀ, zegt deskundige ĆĀĆĀDennis Favier van Studio Fava. Ć¢ĀĀDaarom biedt het in de productontwikkeling kansen om na te denken over andere ingrediĆĀ«nten als basis. Al is het gebruik van afwijkende grondstoffen in de regel wel moeilijk in te passen in de reeds gestroomlijnde productieprocessen.Ć¢ĀĀ
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collegaās, ervaren redacteurs Ć©n experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp