Foto: ANP
Kaufland gaat in samenwerking met producentenvereniging Bioland het aanbod van biologische levensmiddelen verder uitbreiden. Dat heeft de Duitse supermarktketen bekendgemaakt.
Naar 30% landbouwareaal
Bioland-voorzitter Jan Plagge geeft aan dat dit soort langetermijncontracten zekerheid bieden en agrariërs stimuleren om te schakelen naar biologisch. Dit is volgens hem van belang om biologisch areaal in Duitsland te laten groeien naar 30% van het totale landbouwareaal in 2030. Kaufland is in Duitsland zeker niet de enige supermarktketen die zich probeert te onderscheiden met bio. Zo introduceert Edeka voor zijn winkels het nieuwe biologische merk Naturkind. Het merk moet zich vooral proberen te onderscheiden door een aantrekkelijke prijs-kwaliteitsverhouding. Tegen het einde van het jaar moet het Naturkind-assortiment zoân 100 producten omvatten. Ook Aldi Süd, met naar verluidt een marktaandeel van 16% nu al de grootste bio-speler, breidt de bio-activiteiten uit. Zo gaat de discounter samenwerken met producentenvereniging Naturland.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp