Foto: Canva
Kraft Heinz, de maker van onder meer ketchupmerk Heinz, zag de opbrengsten in het derde kwartaal van dit jaar met 6% stijgen tot $ 6,4 miljard in vergelijking met een jaar eerder.
Dat was meer dan waar in de markt in doorsnee rekening mee werd gehouden. Ook voor afschrijvingen was het resultaat (ebitda) in het derde kwartaal hoger dan het jaar ervoor: $ 1,7 miljard tegen $ 1,5 miljard (+ 13,5%). Dat meldt Kraft Heinz.
De onderneming profiteerde in crisistijd van mensen die meer thuis aan het koken zijn geslagen. Dat zorgde voor een grotere vraag naar de voorverpakte voeding en kruiden van het Amerikaanse concern.
Verdere groei verwacht
De groei op eigen kracht, dus zonder het effect van overnames of het verkopen van onderdelen, kwam uit op 6,3%. Dat percentage komt overeen met de eerdere raming van Kraft Heinz. Voor het lopende kwartaal houdt het bedrijf rekening met verdere groei op eigen kracht van 4% tot 6%. Daarmee is het concern wat positiever gestemd dan voorheen.
Kraft Heinz kondigde onlangs een nieuwe groeistrategie aan. Daarbij is het bedrijf van plan de kosten structureel met $ 2 miljard omlaag te brengen. Een deel van de kaasdivisie werd al verkocht.