In de periode tot 2025 gaat Lidl zich verder inzetten om het aantal volkorenartikelen uit te breiden Foto: Canva
In dit artikel
Lidl zegt zich meer in te gaan zetten om het aandeel gezonde en duurzame voeding in de supermarkt te laten stijgen.
Meer volkorenproducten bij Lidl
In de periode tot 2025 gaat Lidl zich verder inzetten om het aantal volkorenartikelen uit te breiden en wil de discounter het volkorenaandeel in de huismerken vergroten. Ook worden er meer gezonde vetten en oliën gebruikt in huismerkproducten en waar kan vervangen met in Europa geteelde plantaardige oliën. Als dit niet kan, wordt gekozen voor gecertificeerde alternatieven. Sinds 2017 gebruikt de winkelketen duurzaam gecertificeerde palmolie.Ambities eiwittransitie nog niet duidelijk
Waar Lidl bij sommige onderdelen heldere doelen stelt, is dat bij plantaardige eiwitbronnen nog niet het geval. Vanaf dit jaar gaat de supermarkt meer inzicht geven in het aandeel dierlijke eiwitbronnen in vergelijking met plantaardige. Daarnaast moet uiterlijk in 2025 het aandeel plantaardige eiwitbronnen zijn verhoogd. Op dit moment heeft het vega-huismerk Vemondo een assortiment van 27 producten.Meer gezonde en duurzame voeding in supermarkt
Het kabinet wil dat het aanbod in de supermarkten gezonder en duurzamer wordt. Staatssecretaris Maarten van Ooijen meldde onlangs in een Kamerbrief over Preventieaanpak Leefstijl dat hij onderzoek wil doen naar de wettelijke mogelijkheden om voedingsmiddelen gezonder te maken. Uit de Superlijst Gezondheid 2022 blijkt dat Lidl samen met Ekoplaza voorop loopt in het aanbieden van gezonde voeding.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp