Lidl is in september 2021 voor de tiende keer uitgeroepen tot de supermarkt die het beste en goedkoopste is in groente en fruit. - Foto: ANP
Supermarktketen Lidl is een nieuwe campagne gestart om gezonde voeding te promoten.
“We gaan bewijzen dat ook gezonde voeding niet duur hoeft te zijn”, schets het 25-jarige retailbedrijf. Lidl zegt zich te onderscheiden van de concurrenten met een eigen aanpak: ook klanten die financieel minder ruimte hebben, ondersteunen om gezonder te gaan leven. “Het waarmaken van gezonde voornemens blijkt voor veel mensen immers nog steeds geen haalbare kaart”, weet Lidl.
Assortiment vezelrijker en minder zout
De landelijke campagne is zondag begonnen. Daar komen later dit jaar activiteiten bij. Lidl is voor de tiende keer uitgeroepen tot de supermarkt die het beste en goedkoopste is qua groente en fruit. De keten verkoopt relatief meer groente en fruit dan andere supermarkten, stelt ze. Ook wordt er sinds vorig jaar geen tabak meer verkocht en kunnen kinderen onder de 14 jaar er geen energiedrankjes aanschaffen.
“Daarnaast hebben we een groot aantal producten qua samenstelling aangepast waardoor ze vezelrijker, minder zout, suiker of vet bevatten. Ook is het assortiment eiwitrijke, koolhydraatarme en gezonde tussendoortjes de afgelopen jaren enorm uitgebreid.”