Foto: ANP
Supermarkt Lidl zet in op samenwerking met Nederlandse boeren en groente- en fruittelers om duurzaamheidsdoestellingen te halen.
Planet Proof-certificering
Als voorbeelden van de ketensamenwerking aan het verminderen van CO2 noemt Lidl onder andere de overstap naar Planet Proof-certificering van groenten en fruit uit Nederland en zuivel. Daarnaast zegt het bedrijf het gehele versassortiment direct bij de boeren te kopen en niet bij de groothandel, tenzij dat door seizoen gebondenheid niet mogelijk is. Eerder maakte Lidl al bekend CO2-uitstoot in te perken door een samenwerking met Kipster. De witte Kipster eieren zouden volgens eigenaar van het bedrijf Ruud Zanders de uitstoot met 5% verminderen. In de klimaatdoelstellingen van Lidl staat dat het bedrijf dit jaar al klimaatneutraal wil opereren. Daarvoor worden zonnepanelen geplaatst en andere mogelijkheden om energie te besparen in distributiecentra en winkels, meldt de keten.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij