Skip to content

Marktaandeel top vier Duitse supers gegroeid

De vier leidende retailers in Duitsland hebben hun marktaandeel weten te vergroten.

Updated on:
Nieuws
Retail
Foto: ANP

Foto: ANP

De vier leidende retailers in Duitsland hebben vorig jaar hun marktaandeel voor wat betreft de levensmiddelenhandel weten te vergroten naar 74,5% tegen 70,2% een jaar eerder.

Dat constateert marktonderzoeksbureau Nielsen in zijn jaarlijkse opstelling van de ranglijst van grootste supermarktketens in de Bondsrepubliek. De top vier omvat de concerns in volgorde van omvang van de omzet Edeka, Rewe, Lidl/Kaufland (Schwarz Gruppe) en Aldi. In de volgorde is geen wijziging gekomen.

€ 223 miljard aan omzet

De totale omzet van de voedingshandel in de supermarkten bedroeg vorig jaar € 223 miljard. Dat is ruim 8% meer dan in 2019. Met non-food erbij noteert Nielsen een omzet van ruim € 264 miljard. De ranglijstaanvoerder Edeka alleen boekte een omzet van ruim € 67 miljard, inclusief non-food. De ranglijst heeft wel een nieuwe nummer vijf, namelijk drogisterijketen dm. De hele ranglijst telt dertig ondernemingen.

Snel delen

Afbeelding
Wim Verseput

Freelance redacteur