Skip to content

McDonald’s zet verder in op vegetarische trend

Updated on:
Nieuws
Retail
Foto: ANP

Foto: ANP

Fastfoodketen McDonald’s zet verder in op de vegetarische trend en komt met een alternatief voor het rundvlees in de McKroket.

De kroketburger krijgt vegetarisch draadjesvlees op basis van eiwit. De afgelopen twee jaar verdriedubbelde het aantal verkochte vegetarische producten, aldus de keten.

Tijdelijk verkrijgbaar

De vegetarische versie van de kroketburger is tijdelijk te krijgen, tot en met 23 november, en vervangt de vegetarische kipnuggets die nu op de kaart staan. “Als de McKroket in de smaak valt, sluiten we een permanent plekje op de menukaart niet uit”, aldus een woordvoerder.

Als de McKroket in de smaak valt, sluiten we een permanent plekje op de menukaart niet uit

Doel 2023: 50% minder vlees verkopen

McDonald‘s, dat in 2018 begon met het vega-aanbod, wil in 2023 dat de helft van de eiwitten die het bedrijf verkoopt uit rundvlees komt. In totaal staan nu drie producten met vleesvervangers op het menu. McDonald’s voert ook testen uit met de vleesvervanger Beyond Meat. Een plantaardige burger staat volgend jaar in de planning.

Trend

De vegetarische trend voltrekt zich al langer in fastfoodland. Burger King introduceerde vorig jaar in Amerika de Impossible Whopper, van vleesvervanger Impossible Foods. In Nederland is sinds begin september een plantaardige Burger King-burger van de Vegetarische Slager te krijgen. De Amerikaanse keten Taco Bell, die zich richt op Mexicaans voedsel, maakte begin dit jaar bekend het aanbod van gerechten met vleesvervangers uit te breiden.


Medeauteur:

Stefan Essink

Snel delen

Afbeelding
ANP

Algemeen Nederlands Persbureau