Frits Kok, Senior Business Consultant Duurzaamheid bij Hutten. Foto: Hutten
In dit artikel
- Betalen van milieukosten
- Learning 1: Maak de impact tastbaar
- Learning 2: Denk goed na over de communicatie met jouw doelgroep
- Learning 3: Pas producten aan om de milieukosten te verlagen
- Learning 4: Kijk kritisch naar het aanbod
- True price in espressobar Deloitte
- Learning 5: Reken met algemene data en ga aan de slag
Een handig hulpmiddel om je milieu-impact te verlagen is volgens Frits Kok, Senior Business Consultant Duurzaamheid bij Cateraar Hutten, het berekenen van de true price. Maar deze hoeft niet altijd aan de gast of klant te worden doorberekend. âZorg dat je weet wat de milieu-impact van de producten in jouw assortiment is. Pas op basis daarvan het assortiment aan en zorg voor de juiste communicatie.â
Hoe reageren consumenten in een bedrijfsrestaurant als zij zien wat de milieukosten van hun lunch zijn? Gaan zij hiervoor betalen? En wat is er nodig om milieukosten inzichtelijk te maken? En vooral: wat is de impact van je assortiment op het milieu? Hutten ging samen met CE Delft en drie opdrachtgevers op zoek naar het antwoord op deze vragen. âDrie heel verschillende doelgroepen hebben aan dit project meegewerktâ, vertelt projectleider Frits Kok, 'namelijk Wageningen University & Research (WUR), BDO Accountants en CZ Zorgverzekeraar'.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst