Skip to content

Moederbedrijf Iglo ziet verkopen dalen

Het volume verkochte producten liep terug met 6% waarbij de prijzen 2% stegen.

Foto: Canva premium

Foto: Canva

Het Britse diepvriesbedrijf Nomad Foods, eigenaar van van onder meer Iglo, boekte in het tweede kwartaal een omzet van omgerekend € 697 miljoen.

Dat was 17% meer dan een jaar eerder, maar op vergelijkbare basis liep de omzet terug met 3,2% door een 5,7% lager volume en 2,5% hogere prijzen. De aangepaste winst daalde met 1,7% naar € 70 miljoen.

Over het eerste halfjaar steeg de omzet met bijna 10%, maar zonder valuta- en overname-effecten was er een daling van 4%. Het volume verkochte producten liep terug met 6% waarbij de prijzen 2% stegen.

Verwachtingen naar beneden bijgesteld

Nomad Foods heeft vanwege de aanhoudende risico’s van de oorlog in Oekraïne en het consumentensentiment in Europa de verwachtingen voor heel 2022 naar beneden bijgesteld. CEO Stéfan Descheemaeker: “Ons marktaandeel bleef op peil in een dynamische prijsomgeving. We passen onze business aan aan de inflatiedruk en geloven dat de leveringsketens weer normaler aan het worden zijn. Ondanks de voorzichtige vooruitzichten voor het jaar geloven we dat onze business vandaag sterker is dan ooit.”

Nomad Foods is één van de grootste producenten van diepvriesvoedsel in Europa. 75% van de producten die het maakt of verkoopt betreft vis, groenten of kip.

Lees ook: Nomad Foods: CO2-afdruk diepvriesvoeding zelfde als bij onbevroren alternatief

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur