Foto: Canva
Mosa Meat is het eerste kweekvleesbedrijf ter wereld dat de duurzaamheidscertificering B-corp behaalt. De organisatie is hiervoor doorgelicht om de impact op milieu en mens vast te stellen.
Het Nederlandse kweekvlees bedrijf haalde een score van 84,3 punten en mag daarmee zichzelf een B-corp bedrijf noemen. De minimale score om het beeldmerk te mogen dragen is 80 punten. Met name op milieu en werknemers scoort Mosa Meat goed. Daarnaast is het bedrijf gescoord op: gemeenschap, klanten en bestuur. Op het punt klanten haalt de kweekvleesproducent een lage score, dat heeft te maken met dat de producten van Mosa Meat nog niet verkocht mogen worden. Dit betekent dat er ook geen nog voorlichting wordt gegeven aan klanten over de impact van het product.
Certificering Impact Business Models
CEO Maarten Bosch is blij met de certificering en zegt dat het een bekroning is op de inzet van Mosa Meat voor duurzame en ethische productie van vlees.
Daarnaast behaalt Mosa Meat ook twee certificeringen voor Impact Business Models (IBM). Eén voor het verminderen van het gebruik van natuurlijke grondstoffen (water en energie) en één voor vastzetten van de missie van het bedrijf.
Lees ook: Duurzaamheidscertificering: steeds belangrijker, maar vrijblijvend