Foto: Canva
Nestlé heeft de Britse leverancier van ‘receptenboxen’ SimplyCook gekocht.
Daarmee vergroot het grootste food- en drankenbedrijf ter wereld ‘zijn pakket aan retail en direct-to-consumer activiteiten in een tijd waarin thuis eten belangrijker is dan ooit’. Hoeveel Nestlé voor de overname betaalt, is niet bekendgemaakt.
Afgemeten mixen van kruiden en specerijen
Het in 2014 gestarte SimplyCook zendt haar abonnees kleine pakketjes met afgemeten mixen van kruiden, specerijen en andere smaakstoffen met daarbij ‘gemakkelijk te volgen’ receptenkaarten. Daar moet de consument, anders dan bij bijvoorbeeld Hello Fresh, zelf vlees en/of groente aan toevoegen om een volgens SimplyCook authentieke en door een bekende kok ontwikkelde maaltijd te maken. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen inmiddels meer dan 100.000 klanten die samen met haar ‘kits’ al zo’n 20 miljoen maaltijden hebben bereid.
“De overname voegt Nestlé’s grote expertise met voeding en toonaangevende onderzoeksmogelijkheden samen met SimplyCook’s ondernemende visie om koken toegankelijker te maken. Met de toenemende belangstelling bij consumenten voor voeding en voor abonnementdiensten biedt deze investering in een digitale onderneming belangrijke groeikansen”, aldus Nestlé.