Skip to content

Nestlé koopt deel van The Bountiful Company

Updated on:
Business
Nieuws
Foto: Nestlé premium

Foto: Nestlé

Levensmiddelenconcern Nestlé neemt een deel van vitamine- en supplementenmaker The Bountiful Company over.

Daar betalen de Zwitsers $ 5,75 miljard voor, omgerekend zo’n € 4,7 miljard. Nestlé heeft al een eigen vitaminen- en supplemententak en vindt de overgenomen merken daar een goede aanvulling op.

De merken Nature’s Bounty, Solgar, Osteo Bi-Flex en Puritan’s Pride en de tak van The Bountiful Company die huismerken maakt voor Amerikaanse bedrijven zijn volgens Nestlé snelgroeiend. Ze worden deel van het Zwitserse concern. Die merken zijn samen goed voor een jaaromzet van een kleine $ 1,9 miljard en een bedrijfswinst van $ 342 miljoen.

Merken van The Bountiful Company, die zich op sport en voeding richten, neemt Nestlé niet over. Ook de Canadese tak die vrij verkrijgbare, dus niet-medische, supplementen verkoopt, wil Nestlé niet hebben.

De markt voor voedingssupplementen en vitamines groeit al jaren en dat is tijdens de coronapandemie doorgezet. Mensen hoopten zo hun immuunsysteem te kunnen versterken.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Afbeelding

Wendy Noordzij

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
ANP

Algemeen Nederlands Persbureau