Frans van Rooij, oprichter van Nieuwe Horeca Nederland. - Foto: Nieuwe Horeca Nederland
In dit artikel
Stichting Nieuwe Horeca Nederland (NHN) is een nieuwe belangenbehartiger voor de horecabranche. Een van de speerpunten is een lagere energierekening voor bedrijven.
“Een nieuwe stem in de horeca.” Zo presenteert Nieuwe Horeca Nederland (NHN) zich sinds vandaag online. De NHN wil een eigentijds alternatief zijn voor belangenbehartiging in een tijd dat de gehele branche door een transitie gaat.
Lagere energierekening
Stichting Nieuwe Horeca Nederland komt voort uit vakvereniging ProFri en het Nederlands Frituurcentrum. Initiatiefnemer Frans van Rooij wil via NHN de horeca van dienst zijn door bedrijven via energiepartner COMCAM een lagere energierekening te bieden.
Lees ook: Problemen in frietketen stapelen zich op door hoge energieprijzen
Transitie in de horecabranche
De NHN krijgt echter een bredere functie: helpen bij de transitie die de branche ondergaat. “Nieuwe arbeidsverhoudingen, de entree van jonge ondernemers én formulevorming in de restaurantwereld zijn voorbeelden van deze ommezwaai, net als de algehele energie- en klimaattransitie”, aldus de initiatiefnemer.
Lees ook: Frans van Rooij: ‘Horeca moet zichzelf opnieuw uitvinden’