Skip to content

Olvarit lanceert verpakking met duurzaamheidsboodschap

Updated on:
Nieuws
Sustainable food
Foto: ANP premium

Foto: ANP

Babyvoedingmerk Olvarit, dat valt onder Nutricia, heeft de potjes in een nieuw jasje gestoken. Het doel is om te laten zien dat de producten op een duurzame manier worden geproduceerd.

“Al jaren werken we eraan om de teelt van onze ingrediënten steeds meer te verduurzamen en we hebben grote stappen kunnen zetten. Gezonde voeding gaat verder dan gezonde ingrediënten, het moet ook gezond zijn voor de planeet. Onze potjes mogen uitstralen hoe wij onze producten maken: natuurlijk, lekker en duurzaam”, motiveert het bedrijf.

Op de achterkant van de nieuwe potjes worden wist-je-datjes gedrukt. Hierin vertelt Nutricia hoe het bedrijf samen met boeren verantwoord omgaat met grond, water en biodiversiteit. De eerste potjes staan begin juni in de winkels.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Petra Vos
Petra Vos

Voormalig redacteur