Maaltijdenbox van HelloFresh. - Foto: ANP
Maaltijdpakkettenbezorger HelloFresh heeft dankzij de coronacrisis een sterk tweede kwartaal achter de rug.
Doordat veel mensen vanwege coronamaatregelen verplicht thuis moesten blijven en niet meer naar de supermarkt wilden, zag het Duitse bedrijf zijn omzet flink oplopen. Uit de voorlopige kwartaalcijfers blijkt dat de omzet bijna is verdubbeld, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Van € 437 miljoen naar geschat € 965 tot € 975 miljoen dit jaar.
Volgens voorlopige kwartaalcijfers bedroegen de opbrengsten in de periode tussen de € 965 miljoen en € 975 miljoen.
Fors meer winst
De bedrijfswinst steeg tegelijkertijd van zo’n € 18 miljoen tot een bedrag tussen de € 145 miljoen en € 155 miljoen. Zowel de omzet als winst waren daarmee veel sterker dan was voorzien. Het bedrijf krikt nu ook zijn financiële verwachtingen voor heel 2020 verder op. HelloFresh denkt de omzet dit jaar, zonder rekening te houden met wisselkoersschommelingen, tussen de 55 en 70% te kunnen laten groeien. De prognose stond eerder nog op 40 tot 55% groei. Daarnaast is de voorspelling voor de bedrijfswinst aangescherpt. Deze zal dit jaar waarschijnlijk 8 tot 10% stijgen, aldus de onderneming.