Greenyard is onder meer eigenaar van Bakker Barendrecht. - Foto: Ton van der Scheer
In dit artikel
Groente- en fruitleverancier Greenyard houdt de positieve kwartaalresultaten vast met 1,8% meer omzet dan een jaar eerder.
Tussen april en september boekte Greenyard een omzetstijging van 0,8%, tot â¬Â 2,1 miljard. Het beursgenoteerde bedrijf was vooral verrast over de nettowinst, die â¬Â 32 miljoen bedroeg. De verwachting was een nettowinst van â¬Â 27 miljoen.
Uitbereiding segment
Het Belgische bedrijf heeft twee onderdelen, Fresh en Long Fresh. Het Fresh-segment zag de omzet met 1,1% groeien. Dit komt volgens Greenyard door de succesvolle uitbreiding van het aanbod binnen de geïntegreerde klantenrelaties, die op dit moment goed zijn voor 74% van de totale Fresh-omzet. Long Fresh bevat de activiteiten rondom bevroren en convenienceproducten en liet een groei van 4% zien. Dit segment boekte in het eerste kwartaal van dit jaar ook al een sterkte groei van 5,4%. De omzet in het Verenigd Koninkrijk blijft echter achter door ketenproblemen vanwege coronamaatregelen.
Duurzaamheidsstrategie
De duurzaamheidsstrategie werpt duidelijk vruchten af, aldus CEO Hein Deprez. Het bedrijf zet meer in op duurzaamheid en investeert daarom flink. Deprez: âWe hebben een unieke positie in het ecosysteem rond gezonde voeding en we zullen die verder blijven uitbouwen. Want Greenyard bevindt zich in het hart van de overgang naar meer plantaardige voedingspatronen en dat in beide segmenten.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij