Thuisbezorgd verwacht dit jaar een doorbraak in vegan maaltijden. Foto: Thuisbezorgd.nl
Thuisbezorgd.nl zag in de afgelopen twee jaar een groei van ruim 25% in het aantal vegan bestellingen. In 2023 wil ruim één op de drie Nederlanders (35%) meer of volledig vegan eten. Dit blijkt uit onderzoek van Mortar Research dat in opdracht van Thuisbezorgd.nl in december werd uitgevoerd onder 1.000 Nederlanders.
Vegan dieet als goed voornemen 2023
In het onderzoek van Thuisbezorgd.nl geeft het merendeel van de Nederlanders (62%) aan goede voornemens te hebben voor 2023. Voor 30% start het jaar met vegetarisch eten en 15% begint 2023 dus met een volledig vegan dieet. Deze trend is internationaal terug te zien in de populariteit van Veganuary. Thuisbezorgd.nl ondersteunt ieder jaar het initiatief en wil daarmee de keuze voor plantaardige gerechten toegankelijker maken. Dit moet ook helpen om goede voornemens vol te kunnen houden. Een groot deel van mensen met goede voornemens (39%) geeft namelijk aan het over het algemeen moeilijk te vinden om hun goede voornemens daadwerkelijk door te zetten. Sociale druk en kosten vormen hierbij de grootste uitdagingen voor de keuze om meer vegan te eten.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst