Skip to content

PepsiCo en Beyond Meat samen in plantaardig

Updated on:
Business
Nieuws
Beyond Meat en PepsiCo denken met de samenwerking in te spelen op de groeiende consumentenvraag naar plantaardige producten. Foto: ANP

Beyond Meat en PepsiCo denken met de samenwerking in te spelen op de groeiende consumentenvraag naar plantaardige producten. Foto: ANP

PepsiCo en Beyond Meat gaan samen snacks en dranken van plantaardige eiwitten ontwikkelen en produceren.

De bedrijven denken daarmee in te spelen op de groeiende consumentenvraag naar plantaardige producten ‘die beter zijn voor de planeet’. PepsiCo, eigenaar van onder meer Pepsi, Lays, Dorito’s en Tropicana, en het inmiddels ruim tien jaar bestaande Beyond Meat hebben daartoe The PLANeT Partnership gesloten.

Innovatieve expertise van Beyond Meat

“Plantaardige eiwitten spelen een steeds belangrijker rol in moderne diëten, ze zijn voedzaam en veel duurzamer dan vlees”, stellen ze daarbij. “In het partnerschap worden de innovatieve expertise van Beyond Meat en de marketing- en commerciële mogelijkheden van het wereldwijd aanwezige PepsiCo samengevoegd”, stelt chief commercial officer Ram Krishnan van PepsiCo. De samenwerking past volgens hem ‘in de voortdurende drang om onze portefeuille aan producten met positieve keuzen voor consumenten en de planeet uit te breiden’.

Voordelen van eten op plantaardige basis

Volgens Krishnan hebben ‘ontelbare onderzoeken de voordelen van eten op plantaardige basis aangetoond’. Hij roemt daarbij Beyond Meat waarvan de producten inmiddels te koop zijn op 122.000 locaties in meer dan 80 landen. Het aan de Amerikaanse beurs genoteerde bedrijf behaalde over het derde kwartaal van vorig jaar een omzet van $ 94,4 miljoen. “Met ons bereik en onze distributie kunnen we deze producten versneld naar markten in de hele wereld brengen en meer consumenten van plantaardige eiwitten laten profiteren”, aldus de directeur van PepsiCo.

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur