Foto: ANP
In dit artikel
Nederlanders blijven veel groente bestellen, blijkt uit een analyse van online supermarkt Picnic.
Regionale verschillen
Hieruit blijkt dat in de Randstad de gezonde levensstijl populair is, met veel bestellingen van groente en fruit en relatief weinig vleesproducten. In de oostelijke provincies bestellen de klanten vaker traditionele producten, zoals vlees en zuivel. In Limburg valt volgens Picnic op dat koffiemelk in trek is. In Leeuwarden, de enige plek in de bovenste 3 provincies waar Picnic actief is, is wc-papier opvallend populair. De snelste stijger volgens de supermarkt waren nieuwe wijnen. Vooral Chardonnay werd vaak besteld. De supermarktketen merkt de weersveranderingen op. Wanneer zich winters weer aandient, nemen de bestellingen van onder andere gedroogde spliterwten en Gelderse rookworsten toe. Met de kerstdagen bestelden klanten meer kant-en-klare pasteibakjes, ragouts, carpaccio, gourmetschotels en stoofperen.Snelle uitbreiding
In 2022 zit Picnic niet stil. Het bedrijf kondigt aan om binnenkort te gaan bezorgen in Drachten. Dit is de tweede stad in het Noorden die de supermarkt gaat bedienen. Vorig jaar werd er al een distrubtiecentrum geopend in Heerenveen met dit doel voor ogen. De inschrijvingen voor de online boodschappendienst zijn nu geopend. Het laatste halfjaar van 2021 ging de websuper van start in Doetinchem, Hoorn, Maastricht en Oss.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst