A-merken brengen goedlopende innovaties op de markt die passen binnen de eiwittransitie. Foto: Canva
In dit artikel
Innovaties en prijsstijgingen drijven de groei van de Merken Top 100 in de supermarkten. Grote stijger Remia heeft succes met een plantaardige mayonaise. Andere A-merken brengen ook goedlopende innovaties op de markt die passen binnen de eiwittransitie.
Remia stijgt van plek 74 naar plek 60 in de Merken Top 100 2023 dankzij een omzetstijging in de supermarkten van 19,8%. Volgens marktonderzoeker Circana, de verzamelaar van de data waar de Merken Top 100 op wordt gebaseerd, komt dit vooral door de plantaardige mayonaise van de sauzenfabrikant. Remia is niet het enige A-merk dat floreert dankzij een plantaardige innovatie.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp