Ingang van een supermarkt van Plus. De supermarkt wil de omzet van biologische producten verdubbelen in drie jaar tijd. - Foto: ANP
Supermarktketen Plus wil in de komende drie jaar de omzet van het biologische huismerk te verdubbelen. Om die ambitie waar te maken introduceert Plus een nieuw huismerk ‘Biologisch Plus’. Het assortiment biologisch wordt fors groter met meer dan 50%.
Het nieuwe huismerk wordt dit jaar in fases uitgerold naar alle Plus-supers. Dat begint deze week met de AGF-afdeling, de andere versafdelingen volgen dan. Plus wil het met deze stap voor klanten nog makkelijker maken om voor biologisch te kiezen. Op die manier wil de super bijdragen aan een beter milieu en verbeterd dierenwelzijn.
Trend meer biologisch
De introductie van het nieuwe huismerk Biologisch Plus sluit volgens de vierde supermarktketen aan bij de trend van meer biologisch. Plus verwijst naar recent GfK-onderzoek, Daaruit blijkt dat consumenten het afgelopen jaar vaker biologische producten zijn gaan kopen, aldus Plus. GfK meldt dat de aankoopfrequentie met 7% is gestegen. Een verklaring hiervoor is volgens de onderzoekers de gestegen positieve houding van consumenten over biologische producten. 61% van de consumenten die biologisch koopt, vindt dat biologische producten met meer zorg worden gemaakt. 95,6% van de huishoudens kocht het afgelopen jaar wel eens biologisch, in 2019 was dit 95,1%.