Albert Heijn verwijst in zijn verdediging vooral naar cijfers op praktijkniveau, van onder meer adviesbureau Aequator, dat melkveebedrijven begeleidt. Foto: ANP
Supermarktketen Albert Heijn is vorig jaar te stellig geweest door in een advertentie te melden dat alle melk uit het Beter voor de boer-programma in 2021 klimaatneutraal zal zijn.
Claim gebruiken als hij ook bewezen is
Albert Heijn verwijst in zijn verdediging vooral naar cijfers op praktijkniveau, van onder meer adviesbureau Aequator, dat melkveebedrijven begeleidt. De RCC stelt naar aanleiding daarvan dat er aanknopingspunten zijn om te concluderen dat de claims uiteindelijk wellicht zullen kloppen, maar zoân aanname is volgens de reclame-waakhond niet genoeg om er ook mee uit te pakken in een reclamecampagne. De RCC zegt dat Albert Heijn de claim wel kan gebruiken als hij ook bewezen is, achteraf dus. Albert Heijn laat in een reactie weten blij te zijn met die laatste constatering. âWij zijn blij dat de RCC aanknopingspunten ziet voor gebruik van duurzaamheidsclaims over vastlegging van CO2.âMis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp