Foto: Canva
In dit artikel
Nederlanders zijn het minst geneigd om minder vlees te eten.
Verrassende uitkomst voor Bonduelle
Marketing Director van Bonduelle Noord-Europa, Lianne Hanenberg, is verrast door de uitkomst van het onderzoek. âVoorafgaand aan het onderzoek waren wij ervan overtuigd dat Nederland koploper zou zijn in Europa als het gaat om de transitie naar meer plantaardig eten. Het tegendeel is waar en dat maakt de noodzaak om consumenten te helpen met receptinspiratie en product-oplossingen alleen maar groter.âReceptinspiratie
Bonduelle lanceerde begin dit jaar de campagne âReset je receptâ om hiermee consumenten receptinspiratie te geven om minder met vlees te koken. Hiermee geeft de producent receptinspiratie aan consumenten door bekende gerechten, zoals spaghetti bolognese, kipkerrie en chili con carne te veranderen in gerechten als âspaghetti bololinzenâ, âkik kerrieâ en âchili sin carneâ. Nederlandse groenteproducent HAK volgde met een soortgelijke campagne om consumenten meer peulvruchten te laten consumeren.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp