Foto: Canva
In dit artikel
Soupalicious gaat een samenwerking aan met Albert Heijn door soepen te doneren aan de voedselbank.
Vanaf nu is het mogelijk om soep te doneren door soep te kopen. Het soepmerk Soupalicious doneert bij iedere verkochte soep bij AH, dezelfde hoeveelheid soep aan de voedselbank.
Voedselverspilling tegengaan
âWij zijn het eerste merk in de retail dat evenveel weggeeft als het verkoopt. Aan veel problemen in de wereld kun je als individu niets doen, maar hier kun je door het eten van lekkere soep een ander helpen die daarvoor geen geld heeft en ook nog eens voedselverspilling tegengaan. Goed doen smaakte nog nooit zo lekkerâ, vertelt Milco Aarts oprichter van Soupalicious. Aan het einde van het jaar willen ze 250.000 kommen soep hebben gedoneerd. De soepen van Soupalicious zijn geproduceerd met reststromen van de AH en daarmee gaan beide ketens voedselverspilling tegen. De soepen zijn in alle 700 filialen verkrijgbaar.
160.000 kilo restgroente gebruikt
Soupalicious startte in 2015 met het produceren van soep van groente dat weggegooid zou worden. In 2016 werd het bedrijf failliet verklaard. Op dit moment heeft het bedrijf 160.000 kilo restgroente gebruikt in zijn soepen en zijn er 1.230.000 kommen soep gedoneerd aan de voedselbank.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp