Spar zet in op meer foodservice en wil het aantal winkels uitbreiden. - Foto: Canva
In dit artikel
Spar wil verder groeien in foodservice, meer verkooppunten en investeren in verbetering van winkels.
Lokaal netwerk uitbreiden
Spar staat erom bekend kleine buurtsupermarkten te hebben. De keten denkt dat dit lokale netwerk nog verder uitgebreid kan worden. Spar wil uitgroeien tot de gemakswinkel van Nederland door de consument op gerichte manier te bedienen, zegt CEO van Spar John van der Ent. âIedereen wil tegenwoordig op elk moment van de dag op elke willekeurige plek bediend worden voor elk denkbaar gemak. Het is onze missie om er te zijn op iedere plek, voor ieder moment en voor wie je ook bentâ, aldus Van der Ent. Volgend jaar bestaat Spar 90 jaar. âWe zijn begonnen als groothandel en geëvolueerd van supermarkt naar gemakswinkel. We hebben een prachtige reis gemaakt de afgelopen 90 jaar en dat gaan we vieren.âMeer dan 13.000 winkels
Spar is opgericht in 1932. In Nederland is Spar voor 45% onderdeel van Sperwer Groep, ook eigenaar van Plus, en voor 45% van Sligro Food Group. De overige 10% is in handen van zelfstandige Spar-ondernemers. In 2020 was de winkelketen actief in 48 landen met in totaal 13.501 winkels.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij