De € 29 miljoen uitgegeven aan campagnes die vlees promoten is in 2023 twee keer zoveel als in 2022. Foto: Canva
In dit artikel
In 2023 ging ⬠47 miljoen van de EU-subsidie voor promotie naar vlees- en zuivelcampagnes. Dit blijkt uit onderzoek van Stichting Dier&Recht.
Volgens Stichting Dier&Recht is in 2023 ⬠143 miljoen toebedeeld om voedsel uit Europese lidstaten te promoten en meer dan helft (⬠75 miljoen) ging naar campagnes met dierlijke producten. Specifiek de promotie van vlees en zuivel ontving daarvan ⬠46 miljoen. De ⬠29 miljoen uitgegeven aan campagnes die vlees promoten is in 2023 twee keer zoveel als in 2022. "In 2022 dachten we juist dat de trend de juiste kant op ging met meer subsidie voor promotie van plantaardige producten", zegt Frederieke Schouten, directeur van Stichting Dier&Recht.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst