Skip to content

Tesco en Carrefour stoppen inkoopalliantie

Updated on:
Nieuws
Retail
Een Tesco-filiaal in Londen. Foto: ANP premium

Een Tesco-filiaal in Londen. Foto: ANP

Tesco en Carrefour, twee van de grootste supermarktbedrijven in Europa, stoppen met de drie jaar geleden afgesloten inkoopalliantie.

Hoewel die wel voordelen heeft gebracht, richten beide bedrijven zich nu ‘op hun eigen kansen’. Het Britse Tesco en het Franse Carrefour kondigden in juli 2018 een nauwe samenwerking aan bij de internationale inkoop van producten. Die alliantie zou hen in staat stellen het aanbod verder uit te breiden ‘tegen zelfs nog lagere prijzen’. Tesco en Carrefour zouden gezamenlijk de banden met grote leveranciers aanhalen en die dan ook meer kansen bieden.

Focussen op eigen kansen

De alliantie stopt aan het eind van het jaar en wordt dan ook niet verlengd, is nu meegedeeld. “De supermarktgroepen hebben geprofiteerd van een aantal gezamenlijke inkoopmogelijkheden”, verklaren de bedrijven, die zijn overeengekomen dat ze dit werk verder onafhankelijk zullen voortzetten. “En zich focussen op hun eigen kansen, voortbouwend op de ervaring met en de vooruitgang die is gemaakt gedurende de looptijd van de alliantie.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur