Skip to content

Unilever stopt reclames voor jongeren onder 16 jaar

Merken voor voedingsmiddelen van Unilever stoppen uiterlijk in januari 2023 met advertenties die zijn gericht op kinderen onder de 16 jaar.

Updated on:
Nieuws
Food & Health
Foto: Canva

Foto: Canva

Merken voor voedingsmiddelen van Unilever stoppen uiterlijk in januari 2023 met advertenties die zijn gericht op kinderen onder de 16 jaar.

Het bedrijf achter ijsjesmerken als Magnum, Ola en Ben & Jerry’s zegt ouders zo te willen helpen om gezondere keuzes voor hun kinderen te maken.

Influencers van Unilever

Unilever kondigde onder andere aan zijn reclame-uitingen en sociale mediaberichten niet langer te richten op een publiek jonger dan 16 jaar. Het Britse concern zal ook geen data meer verzamelen en opslaan over kinderen in die leeftijdscategorie. Daarnaast zal Unilever publiekelijk bekendmaken welke influencers op sociale media provisies ontvangen van het concern. Unilever wil dat de vlogs en filmpjes van influencers waarmee het samenwerkt ook minder aantrekkelijk worden voor kinderen.

Volgens Unilever gaan de maatregelen, die voor alle voedsel- en drankmerken gelden, verder dan de afspraken die de voedingsmiddelenindustrie in de meeste landen heeft gemaakt. De norm is daar tot nu toe dat reclames voor eten en drinken niet gericht mogen zijn op kinderen onder de 13 jaar oud.

Snel delen

Afbeelding
ANP

Algemeen Nederlands Persbureau