Foto: ANP
In dit artikel
âHelloFresh en de Vegetarische Slager gaan een âlangdurigeâ samenwerking aan om de maaltijdboxen te voorzien van vegetarische producten. Dat maken beide bedrijven bekend aan de vooravond van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel.
Consument vindt vega moeilijk
Uit het onderzoek blijkt ook dat twee op de vijf consumenten denkt dat er ingeleverd moet worden op smaak als een gerecht vegetarisch is en 29% verwacht meer tijd kwijt te zijn met het bereiden. Receptontwikkelaar Iris bij HelloFresh: âDoor een maaltijdbox samen te stellen met makkelijke en lekkere vegetarische gerechten, is de drempel lager om vegetarisch te eten.â Ook uit de Agrifoodmonitor van Wageningen UR blijkt dat consumenten meer vega willen eten, maar dat in de praktijk moeilijk vinden.Week zonder vlees
Zowel HelloFresh als de Vegetarische slager zijn partner van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. Tijdens deze consumentencampagne probeert de organiserende stichting in samenwerking met de partners, waaronder supermarkten en voedingsfabrikanten, het flexitarische dieet te promoten. Sinds vorig jaar is ook â& Zuivelâ toegevoegd.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp