Skip to content

Verkopen diepvries blijven sterk in de lift

Updated on:
Business
Nieuws
Foto: Canva

Foto: Canva

De specialist in diepvries levensmiddelen Nomad Foods heeft de omzet in het tweede kwartaal met ruim 11% zien toenemen naar € 599 miljoen. De brutowinst steeg met 21% naar € 119 miljoen.

“We blijven een aanhoudende robuuste vraag zien, ondanks het versoepelen van de restricties in Europa”, aldus CEO Stéfan Descheemaeker. Nomad Foods is eigenaar van onder meer Iglo en diepvriesmerken als Goodfella’s Pizza en La Cocinera die niet in Nederland verkrijgbaar zijn.

Diepvries populair door corona

Het bedrijf profiteert van de ‘populariteit’ van diepvries in tijden van coronabeperkingen. “Diepvries heeft zich bewezen als één van de meest duurzame consumentencategorieën gedurende de pandemie, een bewijs van haar rol om gezinnen snelle en voedzame maaltijden thuis te bieden ”, aldus Descheemaeker. Om die reden verhoogt het aan de Amerikaanse beurs genoteerde bedrijf ook haar verwachtingen voor heel 2020.

Overnames

Nomad Foods, dat de afgelopen jaren snel is gegroeid door een reeks acquisities, ziet nog steeds mogelijkheden voor overnames. Recent is ook Green Cuisine aan de portefeuille toegevoegd. Het bedrijf zal zich bij verdere acquisities voortaan concentreren op Europa.

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur