Foto: ANP
In Duitsland is het marktaandeel van biologisch vlees vorig jaar met 13,8% gestegen tot 31.284 ton. Vion speelt op deze stijgende trend in en gaat biologische producten op de Duitse markt afzetten.
Op Biofach, de internationale vakbeurs voor biologische levensmiddelen (van 12 tot en met 15 februari in het Duitse Neurenberg), lanceert Vion ‘Der Grüne Weg’. Onder die naam is vanaf dat moment biologisch rund- en varkensvlees in heel Duitsland te koop. Het merk is een afgeleide van Vions Nederlandse bio-merk De Groene Weg, één van de marktleiders in Europa.
Uitgebreid assortiment
Op Biofach komt Vion bij de introductie van Der Grüne Weg met een uitgebreid assortiment: van het bio-rund komen ribeye, ossenhaas en rumpsteak, maar ook burgers en gehakt. Het Quinoa vleespannetje, geïntroduceerd tijdens Anuga 2019, komt nu ook als biologische variant beschikbaar in de smaken Bacon en Curry. En gepaneerde schnitzel, filet en de minute steak, zowel naturel als gemarineerd, zijn de biologische varkensvleesproducten die op de vakbeurs getoond zullen worden.
Reactie op groeiende vraag naar biologisch vlees
Der Grüne Weg is een reactie van Vion op de alsmaar groeiende vraag naar biologisch vlees. In Duitsland groeit de vraag jaarlijks met meer dan 10%, terwijl in Scandinavië en Frankrijk het biologisch vleessegment in verhouding nog sneller groeit.