Cijfers tonen volgens Vion aan dat klanten die eenmaal zijn overgestapt op biologisch vlees, niet snel terugkeren naar niet-biologische alternatieven. Foto: Martijn ter Horst
Vion is positief over zijn biologisch-vleesactiviteiten ondergebracht in dochteronderneming De Groene Weg.
De tak blijft volgens het vleesbedrijf een opmerkelijke groei doormaken. In het derde kwartaal namen de omzet en het aantal klanten in de tien aan het concept deelnemende slagerijen toe. Na een aanvankelijk trager eerste kwartaal met een gemiddelde omzetindex net onder 100 heeft De Groene Weg in het derde kwartaal een flinke groei doorgemaakt, met een omzetindex van 107,1. Deze toename in omzet is volgens Vion deels het gevolg van hogere prijzen, maar de onderneming wijst vooral op de toename van het aantal klanten in de slagerijen. De ‘kassa-aanslagenindex’ kwam uit op 106,5.
Overstap naar biologisch vlees
Cijfers tonen volgens Vion aan dat klanten die eenmaal zijn overgestapt op biologisch vlees, niet snel terugkeren naar niet-biologische alternatieven. Ook zouden consumenten ondanks de inflatie trouw blijven aan de duurdere biologische producten van De Groene Weg.
Naast De Groene Weg-slagerijen, verspreid over het land, en een eigen webshop in Nederland, levert het bedrijf biologisch vlees aan producenten in heel Europa. De formule heeft de ambitie om het aantal vestigingen in de toekomst uit te breiden.